maandag 6 september 2010

It's time for africa!

Hallo hallo,

zoals Leopold II het de vorige eeuw zei, of onlangs Shakira: It's time for Africa! Ook de BTC (belgisch technische coöperatie, www.btcctb.org) kon zich daar in vinden en voila: donderdag zat ik op het vliegtuig richting Rwanda.

Rwanda, daar wordt af en toe wel eens iets over gezegd of geschreven....en dat zal ik dit jaar ook doen. Ben hier nu nog maar enkele dagen en reeds genoeg inspiratie opgedaan voor een blogstukje of 10. Echter, vandaag houdt ik het bij een droge introductie.

Vorige week vrijdag was mijn eerste werkdag: direct spektakel. We moesten namelijk verhuizen wegens min of meer buitengevlogen uit onze kantoren. Hoe dit verliep beschrijf ik later wel nog eens... Dan deed ook het gerucht de ronde dat het maandag wel eens verlof kon zijn....

En inderdaad: vandaag ik het maandag verlofdag. De president Paul Kagame laat zich vandaag 'herinhuldigen' na de verkiezingen. (op het moment dat ik dit schrijf passeert een helikopter met zoeklicht over ons huis, hier niet ongewoon, de Rwandese versie van een patrouille) Paul wordt vast en zeker een vaste klant in mijn blog. De vent zit vol ideeën en verrassingen. Af en toe vergeet hij daarbij zijn basiscursus democratie....maar echt waar, hij doet zijn best.

Voila, tot hier mijn eerste woordjes vanuit de wijk Kimihurura, Kigali.


Gegroet!


PS: weetje van de dag: wist je dat de Rwandezen in het zwembad lijntjes trekken in de breedte? Das iets
      minder ver....maar wel ambetant als ge lengtes wilt zwemmen

Praktisch:

    tel: +250 782 536 402

   post: BTC Rwanda
           Hans Maesen - PAPSDSK
           41, Rue Député Kayuku
           PB 6089, Kiyovu
           Kigali, RWANDA

1 opmerking:

Lieselotte Vlaeminck zei

In Peru doen die net hetzelfde! Trekken ze ook baantjes in de breedte :)

Veeeeel plezier daar!

Lieselotte x